Felanmälan

Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall:

Ring 112 

KONTAKT OCH FELANMÄLAN

hsb.se/stockholm/kontakt

Svar på vanliga frågor

Skicka in din fråga och få personlig hjälp inom de närmsta dagarna  


Anmäl fel i lägenheten eller gemensamma utrymmen

hsb.se/felanmalan

√  Går direkt till en fastighetsskötare

√  Återkoppling inom de närmsta dagarna

Du som bostadsrättsinnehavare ansvarar för drift och skötsel av din bostadsrätt i enlighet med Föreningens stadgar. Kostnad för att avhjälpa eventuella fel som inte härrör garantifel från entreprenören kommer att debiteras Föreningen som i sin tur debiterar Bostadsrättsinnehavaren som utfärdat felanmälan. Vid osäkerhet kontakta teknisk förvaltare för rådgivning. Notera även att teknisk förvaltning kan bistå med teknisk kompetens efter behov men att detta då bekostas av beställaren (bostadsrättsinnehavaren).

Samtliga felanmälningar ska innehålla följande uppgifter:

  • Kontaktuppgifter: Namn, bostadsadress, lägenhetsnummer, telefonnummer och mejladress.
  • Tydlig beskrivning av ärendet och bifoga bilder på felet.

 

Kund- och Medlemsservice

010 – 442 11 00

√  Vid brådskande ärenden med risk för skada    på person eller fastighet, t. ex. vattenläcka √  Om du inte hittar svar på din fråga och den är tidskritisk 


Internet & TV

Se gärna driftinsformation här från Openinfra

För internet och Tv kontakta kundtjänst för den leverantör som du har valt.



Insekter/skadedjur

Anticimex Tel. 0752-451000
Mån-Fre 07.00-18.00

Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring

 

Felanmälan vitvaror

Electrolux Service Tel. 0771-767676 

Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nr och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).
5-års garanti, giltighetstid anges i garantibevis


Om felanmälan avser köksfläkt ska anmälan kompletteras med följande information utöver ovan uppgifter:

  • FUN-/Modellnummer på produkt.
  • Serienummer (S/N)

Typskylten hittar du oftast bakom lampglaset eller i närheten av motorn.

 

Om felanmälan avser fönster ska anmälan kompletteras med följande information utöver ovan uppgifter:

  • Foto på etiketten som sitter på fönstrets bakkant. För att se etiketten på fönster/fönsterdörren så måste denna öppnas, då sitter den på fönsterbladets/dörrbladets bakkant mot gångjärnsidan.

  

Om felanmälan avser badrum ska anmälan kompletteras med följande information utöver ovan uppgifter:

  • Foto på klisterlapp som sitter på insida plåtlucka som finns i badrumstaket