Ring 112
KONTAKT OCH FELANMÄLAN
hsb.se/stockholm/kontakt
Svar på vanliga frågor
Skicka in din fråga och få personlig hjälp inom de närmsta dagarna
Anmäl fel i lägenheten eller gemensamma utrymmen
hsb.se/felanmalan
√ Går direkt till en fastighetsskötare
√ Återkoppling inom de närmsta dagarna
Du som bostadsrättsinnehavare ansvarar för drift och skötsel av din bostadsrätt i enlighet med Föreningens stadgar. Kostnad för att avhjälpa eventuella fel som inte härrör garantifel från entreprenören kommer att debiteras Föreningen som i sin tur debiterar Bostadsrättsinnehavaren som utfärdat felanmälan. Vid osäkerhet kontakta teknisk förvaltare för rådgivning. Notera även att teknisk förvaltning kan bistå med teknisk kompetens efter behov men att detta då bekostas av beställaren (bostadsrättsinnehavaren).
Samtliga felanmälningar ska innehålla följande uppgifter:
- Kontaktuppgifter: Namn, bostadsadress, lägenhetsnummer, telefonnummer och mejladress.
- Tydlig beskrivning av ärendet och bifoga bilder på felet.
Kund- och Medlemsservice
010 – 442 11 00
√ Vid brådskande ärenden med risk för skada på person eller fastighet, t. ex. vattenläcka √ Om du inte hittar svar på din fråga och den är tidskritisk
Internet & TV
Se gärna driftinsformation här från Openinfra
För internet och Tv kontakta kundtjänst för den leverantör som du har valt.
Insekter/skadedjur
Anticimex Tel. 0752-451000
Mån-Fre 07.00-18.00
Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring
Felanmälan vitvaror
Electrolux Service Tel. 0771-767676
Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nr och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).
5-års garanti, giltighetstid anges i garantibevis
Om felanmälan avser köksfläkt ska anmälan kompletteras med följande information utöver ovan uppgifter:
- FUN-/Modellnummer på produkt.
- Serienummer (S/N)

Typskylten hittar du oftast bakom lampglaset eller i närheten av motorn.
Om felanmälan avser fönster ska anmälan kompletteras med följande information utöver ovan uppgifter:
- Foto på etiketten som sitter på fönstrets bakkant. För att se etiketten på fönster/fönsterdörren så måste denna öppnas, då sitter den på fönsterbladets/dörrbladets bakkant mot gångjärnsidan.
Om felanmälan avser badrum ska anmälan kompletteras med följande information utöver ovan uppgifter:
- Foto på klisterlapp som sitter på insida plåtlucka som finns i badrumstaket