Nyheter

Medlemsbrev 2024-10-27

Styrelsen kommer att ha representanter i entréerna på måndag 28 och tisdag 29 oktober .
Vi vill ha in synpunkter på hur du som medlem upplever ditt boende och eventuella förbättringsförslag.

Måndag 28 oktober står vi i entrén
Bollmorabacken 17 mellan kl17-17:30
Bollmorabacken 19 mellan kl17:30-18

Tisdag 29 oktober står vi i entrén
Bollmorabacken 21 mellan kl 17:30-18
Bollmorabacken 23 mellan kl 18 -18:30

Väl mött!
Janne Bressler                                                                  Christel Lindberg
Ledamot Brf Almandinen                                                Suppleant Brf Almandinen
073-6500470
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sophantering och nedskräpning 2024-10-16

Medlemmar i Brf Almandinen,

Det har uppmärksammats att det ställs restavfall och annat skräp bredvid sopkärlen när dessa är fulla. Avfall som lämnas bredvid kärlen skapar både en otrevlig miljö och lockar dit skadedjur. 
Sopkärlen töms regelbundet och om det är fullt ombeds man meddela styrelsen så att vi kan beställa en extra tömning av Tyresö kommun som hanterar detta. 

Vi vill betona att varje medlem bär ansvar för sitt beteende och de konsekvenser det medför. 

Det är viktigt att vi tillsammans arbetar för att upprätthålla en hög standard på vår boendemiljö och hoppas att alla respekterar detta framgent. 

Med vänliga hälsningar,
Styrelsen

Nyhetsbrev Brf Almandinen 2024-09-04

Kära medlemmar,

Vi vill informera om några viktiga punkter för att upprätthålla säkerhet och trivsel i vår förening:

Säkerhet i cykelrummet – Tänk på att låsa!

Det har tyvärr förekommit stölder i vårt cykelrum nyligen. Vi uppmanar därför alla att vara extra noggranna med att se till att dörrarna till cykelrummet alltid är ordentligt låsta efter användning. Det är viktigt att vi alla hjälps åt för att skydda våra gemensamma utrymmen. Om ni skulle observera något misstänkt, vänligen kontakta polisen omgående.

Ansvar vid andrahandsuthyrning

För er som hyr ut er bostad i andra hand vill vi påminna om några viktiga ansvarsområden:

  • Namnbyten och uppdateringar av porttelefonen ska anmälas till teknisk förvaltning minst två veckor innan hyresgästen flyttar in.
  • Det är ert ansvar att informera hyresgästen om boendets regler och rutiner i Brf Almandinen.
  • Beställ ett rimligt antal nycklar och passerbrickor, och kom ihåg att ansvaret för dessa alltid ligger hos er som bostadsrättsinnehavare.
  • Ansökan om andrahandsuthyrning ska skickas in i god tid före tilltänkt inflyttningsdatum. Blanketten för uthyrning finns att ladda ner på föreningens hemsida och ska skickas till föreningens ekonomiska förvaltning.

Uppdatering om framtida informationsbrev

Från och med nu kommer samtliga informationsbrev och annan viktig kommunikation att ske via Föreningens hemsida. Om ni önskar byta den e-postadress ni använder för kommunikation, vänligen gå in på hemsidan och uppdatera era kontaktuppgifter där.

Tack för ert samarbete för att vi ska fortsätta ha en trygg och trivsam boendemiljö i Brf Almandinen.

Med vänliga hälsningar,
Styrelsen

Stämmoprotokoll 2024

Hej,

Nu finns stämmoprotokollet från Brf Almandinen tillgängligt för medlemmar på hemsidan. 

Mvh, 
Styrelsen